22 Haziran 2012 Cuma

İneklik etme Dürüst Ol!


İneklik etme Dürüst Ol
Geçtiğimiz hafta bir toplantı için Lüleburgaz’a gitmemiz gerekti. 
Cuma günü yola çıkacak olmamız ve İstanbul’un trafiğine karışmak istemememiz nedeniyle yolumuzu biraz uzatarak Çanakkale üzerinden Lâpseki’den Avrupa yakasına geçerek Lüleburgaz’a gittik.
Dönüşte ise Pazar günü ve gün içinde dönmemiz nedeniyle İstanbul üzerinden dönmeyi tercih ettik. 
Bunları neden yazıyorum.
Çünkü son birkaç gündür İDO ile ilgili şikâyetlerin giderek artması ve Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin İDO’ya alternatif bir yol araması ile ilgili…
Bursa – Lâpseki – Lüleburgaz yolculuğu için Lâpseki – Gelibolu geçişinde 1 adet otomobil ve sürücü dâhil 2 kişi için kaç lira ödedik: (Toplam 20 TL ) Lâpseki – Gelibolu hattı çok uzun zamandır özel bir şirket tarafından işletiliyor. Ayrıca 25 dakikalık karşıya geçiş süresinde içtiğimiz 2 çay içinde 2 TL ödedik. Yani toplam tutar 22 TL oldu…
Peki, dönüşte ne oldu?
Biletimizi yolda bilgisayardan aldık. Şimdi size bunun maliyetinin de sıralayacağım.
1.     1 adet otomobil……………………………….83.00 TL
2.     1 adet sürücü…………………………………..25.00 TL
3.     1 adet yolcu…………………………………….25.00 TL
4.     2 adet 330 cc portakal suyu……………..11.00 TL
5.     2 adet köy ekmeğine tost…………………13,50TL  
TOPLAM TUTAR:…………………………….157,50 TL
Marmara denizini Lâpseki’den geçersen 22 TL ödersin Yenikapı’dan Mudanya’ya geçersen 157,50 TL ödersin. Merak edenlere hepsinin makbuzları hala bendedir.
Aaaaaaa söylemeyi unutuyordum. Bilgisayardan bilet alırken eğer koltuk yerini kendimiz seçersek ek olarak da yolcu başına 5 TL istediler ve yer seçmediğimiz için bu tutarı ödememiş olduk. Geminin ön kısmında denizi seyrederek gitmenin de İDO’ya bir maliyeti var değil mi?
Tabi sorunlar bununla da bitmiyor. İDO ne yapıyor:
1.        Eskiden sürücüye ücret almayan İDO, artık sürücüye de bilet kesiyor.
2.        Eskiden bisikletlere yer ayıran ve kontenjan tanıyan İDO gitti, artık bisiklet almıyor.
3.        Engellilere kontenjan tanıyan İDO gitti, zaten engelli neden evinden çıkıyor da İstanbul’a gidiyor değil mi? Evinde otursun kardeşim.
Dönüşte bunu fark ettiğimizde bir daha İDO’yu kullanmamayı düşündük. Hatta bunu herkese yaygınlaştırıp bir protesto organize edelim demiştik ki, yerel gazetelerde bu konu gündeme oturdu.
Bu özelleştirme için iki yerden hesap sormamız gerek. İlki devletten, yani İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden.
Neden bu hattı özelleştirdin ve yurttaşın soyulmasına göz yumuyorsun demek gerek...
İkincisi ise İDO’dan. Neye dayanarak bu ücretleri bu kadar yükselttin?
Gelelim şimdi Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bu konudaki yaklaşımına.
Uzun zamandır yapmamıştım ama Sayın Altepe’yi bu yaklaşımından dolayı kutluyorum. Bursa Büyükşehir Belediyesi en kısa sürede bu İDO belasına karşı bir adım atmalıdır. Zaten atacağını da beyan etmiş durumdadır.
Ancak burada bir tane şerhim olacak.
Eğer Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından oluşturulacak olan yeni yapı da tıpkı İDO gibi özel ya da özelleştirilmiş bir yapı olursa durum değişmez. Aynı bela yine başımıza çorap söküğü gibi geçmiş olur.
Bu iş ancak Belediye eliyle yürürse ve uygun maliyetlerle ve doğru bir planlama ile çalışılırsa çözüme ulaşır ve çok güzel bir şey olur. Bu adım gerçekleşirse iki temel sonuç alınabilir.
Bunlardan ilki Bursa halkı kendi kentinin tarafında Bursa işletmesini tercih eder ve ikinci seçenek ise İDO fiyat düşürür (mü?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder